Makarnacıların Fiyat İsyanı!

 

Mart 2016

MAKARNACILARIN FİYAT İSYANI!


TÜRKİYE MAKARNA SANAYİCİLERİ DERNEĞİ BAŞKANI ABDÜLKADİR KÜLAHÇIOĞLU:
 

“BU FİYATLARLA AYAKTA KALMAK ZOR”


“MAKARNANIN EN AZ 1.25 TL’DEN SATILMASI LAZIM”


“MAKARNA İLE İLGİLİ DOĞRU BİLGİLER TÜKETİMİ CANLANDIRIR”

 

Türkiye makarna sanayicileri, aşırı rekabet ve ‘market baskısı’ nedeniyle düşen fiyatlara isyan etti. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, “Durum buğdayının maliyetleri göz önüne alındığında en ucuz makarna fiyatının 1.15 ile 1.25 lira aralığında olması gerekiyor. Piyasada makarnanın fiyatı 85 kuruşa kadar indi. Kalitesinden taviz vermeden tüketiciye ulaşması için makarnanın değerinde satılması gerekir. Bu hem tüketici hem çiftçilerimiz açısından önemli” dedi. Külahçıoğlu, “Fiyatların bu şekilde devam etmesi halinde uluslararası piyasada dünya birinciliğine oynayan sektörümüzdeki işletmeler ayakta kalmakta daha çok zorlanacak” ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE AZ MAKARNA YİYOR

Makarna sektöründeki gelişmeleri değerlendiren TMSD Başkanı Külahçıoğlu, AB kotalarına rağmen ihracatta İtalya’nın ardından ikinci sırada olan Türkiye’nin makarna tüketiminde dünyada 19’uncu sırada yer aldığına dikkat çekerek, “iç piyasada makarna tüketiminin arttırılması için tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi gerekiyor” dedi. İkame ürünler olan pirinç ve bulgur ile de rekabet etmek durumunda kaldıklarını belirten Külahçıoğlu, “Makarna ile ilgili yanlış bilinenlerin düzeltilmesi, sağlıklı bir ürün olan makarnanın hem daha fazla tüketimine yol açacak hem de üretimin artmasıyla daha fazla istihdam sağlanacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

AFRİKA'DA GÜMRÜK DUVARLARIYLA KARŞILAŞABİLİRİZ

Türk makarnasının, hem kalite, hem fiyatlandırma açısından uluslararası rekabette başarılı olduğunu, şu anda yaklaşık 150 ülkeye ihraç edildiğini belirten Külahçıoğlu, önümüzdeki dönemdeki olası risklere de dikkat çekti. Makarna ihracatının yüzde 58’inin Afrika ülkelerine yapıldığını vurgulayan Külahçıoğlu, “Afrika’da artık ülke birlikleri oluştu. Batı Afrika Devletleri Ekonomi Topluluğu - ECOWAS var. Doğu ve Güney Afrika Ortak Pazarı - COMESA var. Bunlar artık kendi içinde gümrükleri sıfırlayarak ticareti kendi içlerine alıyorlar. Bu birlikler daha büyük birliklerle Avrupa Birliği, Amerika, Kanada veya farklı ülkelerle toplu olarak anlaşmalar yapıyorlar. Bizim ya bu birliklerin içerisinde yer almamız lazım ya da bu birliklerle anlaşma yapacak noktaya gelmemiz lazım. Aksi takdirde önümüzdeki dönemde bu birlikler dışında kalırsak oradaki gümrük duvarları da bize engel olacak. Ayrıca biz bu pazarı İtalya’nın elinden aldık. Şimdi bizim hedef pazarlarımızda da yatırımlar artmaya başladı. Afrika’da da artık makarna yatırımları artmaya başladı. Hem oradaki yatırımların artması hem bu birliklerin oluşması Afrika pazarı için bizim açımızdan engel teşkil ediyor” şeklinde konuştu.

ÇİN, HİNDİSTAN  YENİ HEDEF PAZARLAR

Makarna sektörünün hedef ülkeleri arasında Çin ve Hindistan’ın yer aldığını açıklayan Külahçıoğlu, “Bunlar nüfus anlamında büyük ve makarnada da bakir olan ülkeler. Makarna tüketimi çok yaygın değil. Ancak büyüme hızları tüm ülkelerden yüksek. Hükümetler pirinci kısarak buğdayla beslenmeye teşvik ediyorlar. Çünkü su kaynaklarının kullanımı açısından pirinç sürdürülebilir bir gıda ürünü değil” dedi.

BESLEYİCİ DEĞER AÇISINDAN BULGURLA EŞ DEĞER

Makarnanın besleyici bir gıda ürünü olduğunun da altını çizen Külahçıoğlu; makarnanın besin değerleri hakkında şu bilgileri verdi:

“Makarna kompleks karbonhidratlar sınıfında yer alıyor ve düşük glisemik  indeksine sahip bir ürün. Besleyici değer açısından aslında bulgurla eş değer. 0 ile 55  arasındaki glisemik indeksler, düşük glisemik indeksler olarak algılanır. 55 ile 69 arası orta, 70’in üzeri de yüksek. Bu anlamda en masum yiyeceklerden birisi makarna. A, B1, B2 vitamini, demir, kalsiyum, fosfor, protein  içeriyor. Hiç bir katkı maddesi yok. Sadece durum buğdayı öğütülüp irmik haline getiriliyor. O da suyla karşılaştırılıp şekil verilerek makarna oluyor. Makarna içerisinde hiçbir katkı maddesi, tuz, yağ, renklendirici yok. Makarna yüzlerce değişik şekilde hazırlanarak, farklı damak zevklerine uygun değişik soslarla sofralarda yer buluyor. Dünyada 7’den 70’e her gelir grubunun tükettiği bir ürün.”

TÜKETİCİLERE “KALİTELİ MAKARNA” TÜYOLARI

Külahçıoğlu, tüketicilere kaliteli makarna seçimi konusunda tavsiyelerde bulunarak, makarnada rengin ve dış görünüşün önemli bir gösterge olduğunu söyledi. Külahçıoğlu sözlerine şöyle devam etti:

“Renk önemli bir gösterge. Makarnanın üzerinde siyah beyaz lekelerin olmaması gerekir. Kenarlarında veya uçlarında kırık çatlak olmaması gerekir. Rengi buğday rengi yani ‘amber rengi’ olmalı, çok açık sarı ya da koyu olması da doğru değil. Pişirme aşamasında ise bunu anlamak çok kolay. Pişirdiğiniz zaman suyunun temiz olması lazım. Biz buna suya geçen madde miktarı diyoruz. Makarnanın kendisini suya vermemesi, aksine suyu kaldırması, çekmesi lazım. Pişerken parmağınızla dokunduğunuzda çok yapışkan olmaması lazım. Bu tür incelikler kalite farkını ortaya koyar. Pişirirken dişe dokunur halde pişirilmesini öneriyoruz. Algıların tam tersine daha geç pişen ve diriliğini koruyan makarna daha kalitelidir. Hatta sağlık açısından da dişe dokunur makarnanın glisemik indeksi daha düşüktür. Makarnanın suyunu süzmek yerine suyunun çektirilerek pişirilmesi ve tüketilmesini  tavsiye ediyoruz.”

TMSD,18-03-2016|481 kez okundu | Etiketler : , 0 Yorum

Ekli video bulunmamaktadır.

Tümünü Gör

Fotoğraf Galerisi

Tümünü Gör

Video Galerisi